Fragonard - un secol de pasiune
Casa de parfumuri Fragonard s-a lansat în anul 1926, în Grasse, Franţa.
Eugene Fuchs, creatorul brandului a denumit casa de parfumuri după numele unui pictor renumit, născut în Grasse, Jean H. Fragonard (1732-1806), ca un tribut adus atât orașului Grasse din Provence – locul lansării primelor parfumuri, cât și rafinamentului artistic al secolului al XVIII-lea.
Situarea geografică excepţională a zonei Grasse ( sudul Franţei, lângă de Coasta de Azur ) îi conferă un climat plăcut și favorabil cultivării numeroaselor specii de plante florale și aromatice ( levănţica, iasomia, trandafirul de mai, tuberoza, etc).
Beneficiind de soarele cald, de blândeţea Mării Mediterane, de prospeţimea nocturnă, zona a cunoscut o dezvoltare semnificativă, încă din Evul Mediu.
Cererea crescândă de produse parfumate stă la baza dezvoltarii producţiei de materii prime pentru parfumerii în zona Grasse.
In timp ce, lumea parfumeriilor suferă mai multe schimbări legate de avântul chimiei moderne, de explozia consumului și a mărcilor, durabilitatea casei Fragonard și succesul său excepţional ilustrează exceptia triumfului unei parfumerii tradiţionale de calitate, cu o clientelă rafinată în căutarea autenticităţii.
Secretul succesului Casei Fragonard se rezumă la pasiunea unei familii pentru meserie, regiune și un anume stil de viaţă...
Fragonard - supremaţia parfumului
Casa Fragonard a păstrat metodele tradiţionale de fabricare a parfumurilor.
De fapt, de-a lungul timpului, au rămas aceleaşi metode de extragere a parfumului: distilarea la rece şi distilarea la cald.
Distilarea la rece se bazează pe folosirea grăsimii animale si pe capacitatea acesteia de a reţine parfumul petalelor, iar distilarea la cald, apăruta odată cu inventarea alambicului în lumea arabă, în secolul al IV-lea, se bazeaza pe proprietatea vaporilor de apă de a reţine uleiurile esenţiale.
Formula parfumurilor este neschimbată, fiind un amestec de materii prime variate, la care se adaugă cantități specifice de uleiuri parfumate, ce lasă o amprentă olfactivă mult mai pregnantă.
Parfumurile sunt obţinute folosind exclusiv produse naturale: flori (predominând trandafirul, iasomia, ylang-ylang, tuberoze, garoafe), frunze (mentă, dafin, cimbru etc.) muşchi de stejar, piele (pentru aromele destinate parfumurilor masculine, ce amintesc de mirosul pielii din tăbăcării, de tutun, santal), condimente (cuişoare, nucşoară, scorţişoară etc), citrice (lămâie, portocală, neroli etc) şi alte surse naturale.
Din generaţie în generaţie, parfumeria Fragonard s-a dezvoltat , astfel că în prezent nu face doar vanzări directe, ci exportă deja și materii prime altor parfumerii celebre, precum Elisabeth Arden, în Statele Unite.
Fabrica a devenit o uzină care funcţionează în trei locaţii diferite din Franţa, toate deschise publicului.
Casa Fragonard - linii complete de produse
Casa Fragonard produce esențe de parfum, apă de toaletă și parfum, produse pentru îngrijire corporală ( săpunuri, geluri de dus, loţiuni de corp, exfoliant, emolient pe bază de ulei de argan, cremă de mâini) , produse pentru cosmetică facială ( creme de hidratare, creme antirid, demachiant, loţiuni tonice, serumuri), dar și parfumuri de cameră, colecții întregi, pentru zi sau seară, dintr-o singură esență sau imbinate.
Bărbaţii beneficiază și ei de o gamă completă de produse dedicate – apă de toaletă, after shave și gel de dus.
Stiai că :
- etimologia cuvantului „parfum” se regăsește în expresia latină „per fumum” (prin fum, cu ajutorul fumului) și asta pentru că primele parfumuri au fost obţinute din arderea lemnului, a rășinilor si a unor amestecuri mai complexe ?
- din punct de vedere știinţific, arheologia permite atestarea certă a producerii și, mai ales, a utilizării parfumului începand cu al patrulea sau al treilea mileniu, î.H ?
- utilizarea parfumului este contemporană cu apariţia primelor ritualuri în scop religios, pentru comunicarea cu zeităţile ?
- Piramida olfactivă definește structura unui parfum, prin descrierea notelor pe care le percepem la un anumit interval după ce ne-am parfumat ?
- Notele de vârf – sunt acelea resimţite în primele momente și sunt foarte volatile. Aceste note se vor resimţi imediat după ce am pulverizat parfumul și durează maxim două ore. Materiile prime utilizate pentru notele de vârf sunt , în special, cele din familia citricelor (lămaie, bergamotă, portocală sau neroli). Aceste note sunt cel mai greu de obţinut, fiind, cel mai adesea, cele care decid cumpărarea parfumului și constituie 5% din mirosul specific parfumului.
- Notele de inimă (sau de mijloc) – se resimt de la 15 minute până la patru ore. Notele de inimă sunt compuse din iasomie, lacrămioare, trifoi, violetă, trandafir sau magnolie.
- Notele de bază – se menţin de la o oră până la 24 de ore. Anumite materii prime se menţin până la trei luni pe anumite textile. Notele de bază dau persistenţa parfumului și fixează notele de vârf și cele de inimă. Putem aminti ca materii prime utilizate: mușchi de stejar, opopanax, esenţa pură de trandafir, mosc sau lemn de santal.